

Olej hydrauliczny skrzyni wspomagania AFT II D 1 Litr Finery Automatic do Skrzyni biegów sprzęgła i pomp wspomagania układu kierowniczego Audi BMW Fiat Ford Mercedes Volkswagen Opel Nissan Dacia Citroen Peugeot Skoda Hyundai Kia Volvo Toyota
Cena regularna:
towar niedostępny






Opis
Finery Automatic ATF II D - 1 Litr
Finery Automatic ATF II D przeznaczony jest do automatycznych przekładni samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów, w których producent zaleca stosowanie olejów typu Dexron II D.
Zalecany jest również do stosowania w urządzeniach wspomagających układy kierownicze, w sprzęgłach hydraulicznych samochodów osobowych i ciężarowych oraz w układach hydraulicznych wymagających stosowania olejów typu ATF.
Normy, specyfikacje (Standards, specifications)
- GM DEXRON IID
- Allison C-4
- Voith H55.6335xx (G 607)
- MAN 339 Typ Z1, MAN 339 Typ V1
- Caterpillar TO-2
- ZF TE-ML 03D, 04D, 11A, 14A, 17C
Olej ATF II (Automatic Transmission Fluid, Type II) to specjalny olej stosowany głównie do automatycznych skrzyń biegów w pojazdach.
Poniżej znajdują się główne zastosowania oleju ATF II:
- Automatyczne skrzynie biegów: Olej ATF II jest powszechnie stosowany do smarowania i chłodzenia elementów w automatycznych skrzyniach biegów. Zapewnia on odpowiednią lepkość i właściwości przeciwutleniające, co jest istotne dla prawidłowego działania skrzyni biegów.
- Mocowania hydrauliczne: Olej ATF II jest również używany w systemach hydraulicznych, takich jak układy wspomagania kierownicy, układy hamulcowe i sprzęgła. Działa jako nośnik mocy, umożliwiając płynne i efektywne działanie tych systemów.
- Chłodnice cieczy: W niektórych przypadkach olej ATF II może być stosowany do chłodzenia silnika lub innych części pojazdu, gdzie wymagana jest wysoka wydajność chłodzenia.
- Sprzęgła hydrokinetyczne: W przypadku niektórych układów napędu, zwłaszcza w skrzyniach biegów automatycznych, olej ATF II jest kluczowy do prawidłowego funkcjonowania sprzęgieł hydrokinetycznych, które przekazują moment obrotowy bez użycia tradycyjnych sprzęgieł mechanicznych.
- Systemy kierownicze: Olej ATF II jest stosowany w układach wspomagania kierownicy, pomagając w redukcji tarcia i zużycia wewnętrznego.
- Smarność i ochrona przed korozją: Olej ATF II zapewnia smarność dla ruchomych elementów w skrzyniach biegów i innych systemach, jednocześnie chroniąc je przed korozją.
Ważne jest, aby zawsze sprawdzać zalecenia producenta pojazdu dotyczące rodzaju i specyfikacji oleju ATF, ponieważ różne skrzynie biegów i systemy hydrauliczne mogą wymagać różnych rodzajów oleju. Nieprawidłowe użycie oleju może prowadzić do uszkodzeń i zakłóceń w działaniu pojazdu.